Eilen poikamme hyvä kaveri tuli meille leikkimään ja olin luvannut jo aikaisemmin, että joku kerta leivotaan. Nyt se muistui mieleen ja sopivasti oli vielä neidin äidillä syntymäpäivät. Siitähän sitten kehkeytyi pienimuotoinen " lasten kakkukurssi". Minä olen aina innolla mukana yllättämässä muita. Äidin lempiväri on kuuleman mukaan sininen, joten siitä lähdettiin liikkeelle :o) Tällainen kakusta lopulta tuli.




Paistoimme kakkua varten (kaakao) 4 munan sokerikakkupohjan. Täytteeksi laitettiin toiveesta suklaamoussea (suklaata, kermaahtoa sekä hieman rahkaa). Kostutus appelsiinimehulla. Päällä sokerimassaa, kuten myös koristeet. Reunoilla vispikermapursotukset. Pursotukset neiti teki itse minun pienellä avustuksella. Vaikeinta taitaa olla tuo tasainen pursotuspussin puristaminen. Koristeetkin on neidin itsensä tekemiä, minun pienellä opastuksella. Kyllä oli neiti innoissaan yllätyksestä ja äiti oli yllättynyt rakkaudella tehdystä kakustaan.